Swen Vincke widzi pozytywy w rewolucji AI. Twórca Baldur's Gate 3 rzucił też nieco więcej światła na przyszłość Larian Studios
Szef Larian Studios udzielił wywiadu redakcji serwisu IGN. Poruszono w nim temat automatyzacji procesu tworzenia gier. Deweloper wyjaśnił, że zdaje sobie sprawę z kontrowersji, jakie wywołuje AI, ale on sam traktuje sztuczną inteligencję jako zwykłe narzędzie, które może znacznie odciążyć i tak mających już pełne ręce roboty twórców. Vincke podkreślił jednak, że raczej nie widzi szans w tym, aby AI kiedykolwiek mogła zastąpić człowieka w pracach wymagających kreatywnego podejścia.Sztuczna inteligencja to bardzo obszerny temat. Krytykowana jest AI generatywna, ale istnieje cała masa innych obszarów, w których naprawdę chcesz, aby sztuczna inteligencja uczestniczyła w procesie. Moje stanowisko w sprawie AI jest więc naprawdę proste. Jest to narzędzie, którego używamy, aby wspomóc i przyspieszyć produkcję. Mamy tak dużo pracy, że chętnie skorzystamy z pomocy czegokolwiek. Nie sądzę jednak, by kiedykolwiek udało się zastąpić kreatywną stronę procesu produkcji i ręczę za to – tłumaczył.
Na dowód tych słów Vincke przywołał przykład Larian Studios, które zamiast wykorzystać AI do tworzenia grafik koncepcyjnych, uzupełniło braki kadrowe, zatrudniając w tym celu 15 specjalistów.
Grafiki koncepcyjne są przedmiotem ostrej krytyki ze względu na takie programy jak Midjourney. Właśnie wprowadziliśmy do naszego zespołu 15 artystów koncepcyjnych. A więc jest to dokładnie odwrotność tego, czego można się spodziewać, prawda? – dodał twórca.
Oprócz tego belgijskie studio zainwestowało w wykwalifikowanych scenarzystów, chociaż mogło skorzystać z narzędzi takich jak ChatGPT.
Oczywiście w rozmowie nie mogło też zabraknąć tematu Baldur’s Gate 3 i przyszłych projektów Larian Studios. Vincke zdradził, że zespół ma w planach dwie kolejne gry. Z tego powodu chce już zakończyć swoją przygodę z BG3 i „przekazać pałeczkę innej ekipie, która przyjmie to niesamowite dziedzictwo”.
W tym samym wywiadzie Vincke wyjaśnił, że do rezygnacji z BG doszło dlatego, że Larian Studios chce się rozwijać i próbować nowych rzeczy, które nie są możliwe z systemem Dungeons & Dragons 5e.
Tworzenie D&D wiązało się z wieloma ograniczeniami – piąta edycja nie jest łatwym systemem do przeniesienia na grunt gry wideo, a my mieliśmy wszystkie te pomysły na nową mechanikę walki, które chcieliśmy wypróbować, i nie były one kompatybilne. Widzieliśmy, że zespół robił to, ponieważ wszyscy uważali, że musimy to zrobić.
Źródło:
Kamil Kleszyk - GRY-OnLine 2024-03-27 13:06:32